2019-05-28

Tjänstedesign i Skåne mellan samordningsförbund

Idag träffades tre förbund och Helsingborgs stad och diskuterade möjligheterna med tjänstedesign.

Idag träffades Samordningsförbunden NNV Skåne, Landskrona Svalöv, FINSAM i Malmö och Helsingborgs stad och diskuterade tjänstdesign.

Tjänstedesign, även kallat servicedesign, innebär att planera och organisera både människor, infrastruktur, kommunikation  och andra komponenter kring en tjänst för att förbättra dess avseende. Syftet är att förhöja kundens upplevelse av tjänsten. Genom att utforma en tjänst efter kundens behov blir den användarvänlig, konkurrenskraftig och relevant utifrån kundens perspektiv. Tjänstedesignens inverkan på en tjänst kan innebära att en befintlig tjänst förändras, en ny tjänst skapas eller att tjänsteleverantören av tjänsten omorganiseras. Grundstommen i denna process är att förstå kundens beteende och behov, och utifrån kundförståelsen skapa tjänster som efterfrågas av kunden. 

 

Läs gärna mer om tjänstedesign på Innovationsguiden och Experiolab

 

 

2020-06-25

Utvärdering påbörjad av Malmökraften

Utvärderingen av Malmökraften är upphandlad och klar. Den första fasen att beskriva nuläge är igång med intervjuer…

2020-06-25

Malmö stad och Arbetsförmedlingen diskuterar samarbete

Malmö stad och Arbetsförmedlingen träffades idag och diskuterade samarbete genom FINSAM finansiering.

2020-06-23

Försäkringskassan och Malmö stad diskuterar samarbete

Idag träffades Försäkringskassan och Malmö stad för att diskutera ett utökat samarbete mellan sig via FINSAM.

2020-06-18

Styrelseprotokoll 5 juni 2020

Den 5 juni hade styrelsen i FINSAM möte. Följande beslutades:

2020-06-17

Värdefullt - ett samtal om samarbete kring egenupplevd psykisk ohälsa

Vuxenpsykiatrin i Malmö/Trelleborg har framgångsrikt jobbat med att personer med egenupplevd psykisk ohälsa ska vara…