2019-05-28

Tjänstedesign i Skåne mellan samordningsförbund

Idag träffades tre förbund och Helsingborgs stad och diskuterade möjligheterna med tjänstedesign.

Idag träffades Samordningsförbunden NNV Skåne, Landskrona Svalöv, FINSAM i Malmö och Helsingborgs stad och diskuterade tjänstdesign.

Tjänstedesign, även kallat servicedesign, innebär att planera och organisera både människor, infrastruktur, kommunikation  och andra komponenter kring en tjänst för att förbättra dess avseende. Syftet är att förhöja kundens upplevelse av tjänsten. Genom att utforma en tjänst efter kundens behov blir den användarvänlig, konkurrenskraftig och relevant utifrån kundens perspektiv. Tjänstedesignens inverkan på en tjänst kan innebära att en befintlig tjänst förändras, en ny tjänst skapas eller att tjänsteleverantören av tjänsten omorganiseras. Grundstommen i denna process är att förstå kundens beteende och behov, och utifrån kundförståelsen skapa tjänster som efterfrågas av kunden. 

 

Läs gärna mer om tjänstedesign på Innovationsguiden och Experiolab

 

 

2020-06-02

Delutvärdering på FACT/konsultationsteam tas upp på styrgruppsmöte 4/6

Styrgruppen på FACT kommer träffas 4/6 för att diskutera om det integrerade FACT-teamets konstruktion och arbetssätt…

2020-06-01

Malmökraften uppmärksammas nationellt på Försäkringskassans hemsida

Malmökraften fortsätter att uppmärksammas ute bland förbundets medlemmar. Nu senast är det Försäkringskassan som lag…

2020-06-01

Nationell referensgrupp för kommunikation

Idag träffas den nationella referensgruppen för kommunikation av samordningsförbunden under parollen "Tillsammans gö…

2020-06-01

Regionalt nätverk i FINSAM i Skåne träffas digitalt

Idag träffades nätverket i FINSAM Skåne digitalt och diskuterade höstens aktiviteter.

2020-05-27

Workshop - Revidering av lokala överenskommelser

Idag var FINSAM i Malmö med vid uppstarten av revideringen av tre lokala överenskommelser mellan Malmö stad och Arbe…