2019-05-28

Tjänstedesign i Skåne mellan samordningsförbund

Idag träffades tre förbund och Helsingborgs stad och diskuterade möjligheterna med tjänstedesign.

Idag träffades Samordningsförbunden NNV Skåne, Landskrona Svalöv, FINSAM i Malmö och Helsingborgs stad och diskuterade tjänstdesign.

Tjänstedesign, även kallat servicedesign, innebär att planera och organisera både människor, infrastruktur, kommunikation  och andra komponenter kring en tjänst för att förbättra dess avseende. Syftet är att förhöja kundens upplevelse av tjänsten. Genom att utforma en tjänst efter kundens behov blir den användarvänlig, konkurrenskraftig och relevant utifrån kundens perspektiv. Tjänstedesignens inverkan på en tjänst kan innebära att en befintlig tjänst förändras, en ny tjänst skapas eller att tjänsteleverantören av tjänsten omorganiseras. Grundstommen i denna process är att förstå kundens beteende och behov, och utifrån kundförståelsen skapa tjänster som efterfrågas av kunden. 

 

Läs gärna mer om tjänstedesign på Innovationsguiden och Experiolab

 

 

2020-04-22

Nationell referensgrupp kring kommunikation angående FINSAM i Sverige

Finsam i Malmö är med i en nationell referensgrupp för att utveckla kommunikationen kring FINSAM. Tanken är att ett…

2020-04-16

Promemoria Språkplikt – Deltagande i grundutbildning för rätt till försörjningsstöd

FINSAM i Malmö har beretts möjlighet att inkomma med ett remissvar på Promemoria Språkplikt – Deltagande i grundutbi…

2020-04-16

Styrelseprotokoll FINSAM i Malmö

Styrelsen i FINSAM hade styrelsemöte den 25/3.

2020-04-16

Avanti styrgrupp

Avanti har styrgrupp idag och följande står på dagordningen.

2020-04-15

Digital styrgruppsutbildning för Malmökraften

Idag hade styrgruppen för Malmökraften styrgruppsutbildning digitalt.