2019-05-28

Tjänstedesign i Skåne mellan samordningsförbund

Idag träffades tre förbund och Helsingborgs stad och diskuterade möjligheterna med tjänstedesign.

Idag träffades Samordningsförbunden NNV Skåne, Landskrona Svalöv, FINSAM i Malmö och Helsingborgs stad och diskuterade tjänstdesign.

Tjänstedesign, även kallat servicedesign, innebär att planera och organisera både människor, infrastruktur, kommunikation  och andra komponenter kring en tjänst för att förbättra dess avseende. Syftet är att förhöja kundens upplevelse av tjänsten. Genom att utforma en tjänst efter kundens behov blir den användarvänlig, konkurrenskraftig och relevant utifrån kundens perspektiv. Tjänstedesignens inverkan på en tjänst kan innebära att en befintlig tjänst förändras, en ny tjänst skapas eller att tjänsteleverantören av tjänsten omorganiseras. Grundstommen i denna process är att förstå kundens beteende och behov, och utifrån kundförståelsen skapa tjänster som efterfrågas av kunden. 

 

Läs gärna mer om tjänstedesign på Innovationsguiden och Experiolab

 

 

2020-04-14

Nationellt SUS nätverk diskuterar utveckling av redovisning av resultat

Idag träffades det nationella SUS-nätverket digitalt och diskuterade utvecklingen av SUS samt även ett sätt att kunn…

2020-04-08

Mötas och medskapa online - en serie utbildningsträffar om möten online

Behovet att utveckla formerna för hur vi möts och arbetar tillsammans är stort. Hur kan vi mötas online och samarbet…

2020-04-08

Regionalt nätverksmöte FINSAM i Skåne digitalt

FINSAM i Malmö fortsätter att utforska möjligheterna med att mötas digitalt och koppla samman människor. Idag möter…

2020-04-07

Styrelsen i FINSAM i Malmö beviljas ansvarsfrihet

Vid revisionen av Årsredovisningen av FINSAM i Malmös verksamhet för 2019 beviljas styrelsen i FINSAM i Malmö ansvar…

2020-04-06

FINSAM processleder diskussioner kring ansökan

Idag har representanter från Arbetsförmedlingen, Primärvården, Arbetsmarknads- och socialförvaltningen samt vuxenutb…