2019-05-28

Tjänstedesign i Skåne mellan samordningsförbund

Idag träffades tre förbund och Helsingborgs stad och diskuterade möjligheterna med tjänstedesign.

Idag träffades Samordningsförbunden NNV Skåne, Landskrona Svalöv, FINSAM i Malmö och Helsingborgs stad och diskuterade tjänstdesign.

Tjänstedesign, även kallat servicedesign, innebär att planera och organisera både människor, infrastruktur, kommunikation  och andra komponenter kring en tjänst för att förbättra dess avseende. Syftet är att förhöja kundens upplevelse av tjänsten. Genom att utforma en tjänst efter kundens behov blir den användarvänlig, konkurrenskraftig och relevant utifrån kundens perspektiv. Tjänstedesignens inverkan på en tjänst kan innebära att en befintlig tjänst förändras, en ny tjänst skapas eller att tjänsteleverantören av tjänsten omorganiseras. Grundstommen i denna process är att förstå kundens beteende och behov, och utifrån kundförståelsen skapa tjänster som efterfrågas av kunden. 

 

Läs gärna mer om tjänstedesign på Innovationsguiden och Experiolab

 

 

2020-03-06

FINSAM tar fram metodstöd för Malmökraften

FINSAM i Malmös utredare har, tillsammans med en metodgrupp bestående av projektledningen och medarbetare i Malmökra…

2020-03-03

Styrgrupp FACT

Idag var det styrgruppsmöte på FACT/konsultationsteamen.

2020-03-03

Arbetsutskott Region Skåne FINSAM Skåne

Idag träffades Region Skånes ansvarige tjänsteperson för FINSAM och företrädare för förbunden i Skåne och diskuterad…

2020-02-28

Styrgruppsmöte Aktivitetscenter

Idag träffas styrgruppen för aktivitetscenter för att diskutera processen kring framtagandet av en ny ansökan till F…

2020-02-28

Mentorer från psykiatrin pratar om psykos

Mentorer med egenupplevd erfarenhet av sjukdom pratar om psykos inför ett trettiotal handläggare i det förstärkta sa…