2019-05-28

Tjänstedesign i Skåne mellan samordningsförbund

Idag träffades tre förbund och Helsingborgs stad och diskuterade möjligheterna med tjänstedesign.

Idag träffades Samordningsförbunden NNV Skåne, Landskrona Svalöv, FINSAM i Malmö och Helsingborgs stad och diskuterade tjänstdesign.

Tjänstedesign, även kallat servicedesign, innebär att planera och organisera både människor, infrastruktur, kommunikation  och andra komponenter kring en tjänst för att förbättra dess avseende. Syftet är att förhöja kundens upplevelse av tjänsten. Genom att utforma en tjänst efter kundens behov blir den användarvänlig, konkurrenskraftig och relevant utifrån kundens perspektiv. Tjänstedesignens inverkan på en tjänst kan innebära att en befintlig tjänst förändras, en ny tjänst skapas eller att tjänsteleverantören av tjänsten omorganiseras. Grundstommen i denna process är att förstå kundens beteende och behov, och utifrån kundförståelsen skapa tjänster som efterfrågas av kunden. 

 

Läs gärna mer om tjänstedesign på Innovationsguiden och Experiolab

 

 

2020-02-10

Hälsofrämjande etablering håller styrgruppsmöte

Projektet Hälsofrämjande etablering stöttar nyanlända med ohälsa/funktionsnedsättning på vägen mot arbete eller stud…

2020-02-04

Samordningsförbunden FINSAM i Skåne bjuder in till att utveckla ett nytt ledarskapsprogram med fokus samverkan

Samordningsförbunden i Skåne har under 2019 diskuterat fram möjligheten att utveckla ett chefsprogram för chefer i v…

2020-02-04

Styrgrupp Avanti

Avanti har idag styrgrupp med följande på agendan

2020-02-03

FINSAM bjuds in till samtal om lokal överenskommelse kring försörjningsstöd

Idag presenterade FINSAM sin verksamhet för styrgruppen för den lokala överenskommelsen kring försörjningsstöd.

2020-02-03

Inriktning FINSAM i Malmö 2019–2022

Styrelsen i FINSAM i Malmö fattade den 13 februari 2019 beslut om inriktning för verksamheten med syfte att säkerst…