2019-05-28

Tjänstedesign i Skåne mellan samordningsförbund

Idag träffades tre förbund och Helsingborgs stad och diskuterade möjligheterna med tjänstedesign.

Idag träffades Samordningsförbunden NNV Skåne, Landskrona Svalöv, FINSAM i Malmö och Helsingborgs stad och diskuterade tjänstdesign.

Tjänstedesign, även kallat servicedesign, innebär att planera och organisera både människor, infrastruktur, kommunikation  och andra komponenter kring en tjänst för att förbättra dess avseende. Syftet är att förhöja kundens upplevelse av tjänsten. Genom att utforma en tjänst efter kundens behov blir den användarvänlig, konkurrenskraftig och relevant utifrån kundens perspektiv. Tjänstedesignens inverkan på en tjänst kan innebära att en befintlig tjänst förändras, en ny tjänst skapas eller att tjänsteleverantören av tjänsten omorganiseras. Grundstommen i denna process är att förstå kundens beteende och behov, och utifrån kundförståelsen skapa tjänster som efterfrågas av kunden. 

 

Läs gärna mer om tjänstedesign på Innovationsguiden och Experiolab

 

 

2020-08-18

DUA Nya styrgrupp

Idag har styrgruppen för DUA nyanlända sitt första styrgruppsmöte efter sommaren.

2020-08-13

Samtal kring utveckling av samordningsförbund

Idag besökte FINSAM i Malmö FINSAM i Landskrona Svalöv och diskuterade utveckling av samordningsförbund.

2020-08-13

Arbetet med ansökan kring en ny insats för personer med psykisk ohälsa rullar vidare

Idag träffades ansvarig projektgrupp från Malmö stad och diskuterade första utkastet på en ansökan om att driva ett…

2020-08-05

Ny förbundschef i FINSAM Mittskåne

Den nye förbundschefen för FINSAM Mittskåne besökte idag FINSAM i Malmö och diskuterade frågor kring Samordningsförb…

2020-06-26

Sommaren på FINSAM i Malmö

Vi på FINSAM i Malmö vill tacka alla våra samarbetspartners för en intensiv vår och vill samtidigt informera om våra…