2019-05-28

Tjänstedesign i Skåne mellan samordningsförbund

Idag träffades tre förbund och Helsingborgs stad och diskuterade möjligheterna med tjänstedesign.

Idag träffades Samordningsförbunden NNV Skåne, Landskrona Svalöv, FINSAM i Malmö och Helsingborgs stad och diskuterade tjänstdesign.

Tjänstedesign, även kallat servicedesign, innebär att planera och organisera både människor, infrastruktur, kommunikation  och andra komponenter kring en tjänst för att förbättra dess avseende. Syftet är att förhöja kundens upplevelse av tjänsten. Genom att utforma en tjänst efter kundens behov blir den användarvänlig, konkurrenskraftig och relevant utifrån kundens perspektiv. Tjänstedesignens inverkan på en tjänst kan innebära att en befintlig tjänst förändras, en ny tjänst skapas eller att tjänsteleverantören av tjänsten omorganiseras. Grundstommen i denna process är att förstå kundens beteende och behov, och utifrån kundförståelsen skapa tjänster som efterfrågas av kunden. 

 

Läs gärna mer om tjänstedesign på Innovationsguiden och Experiolab

 

 

2018-02-09

Tramadol Maria Malmö igång

Insatsen Tramadol Maria Malmö är igång och har tagit fram ett kort presentationsmaterial som presenterades på den fö…

2018-02-08

Styrelsemöte 30 januari 2018

Nu är protokollet underskrivet för styrelsemötet den 30/1 2018.

2018-02-08

Future Café om utmaningar

Temat för dagen var: "Hur kan vi utveckla relationer med stat och kommuner (via FINSAM) för att hantera komplexa utm…

2018-02-07

Chefsmöte för att öka samsyn mellan Arbetsförmedlingen, Malmö stad, Försäkringskassan och Region Skåne

8 chefer träffades under onsdagen i syfte att inventera och jobba fram aktiviteter(med utgångspunkt från vad som red…

2018-02-07

Exempel på organisering i insats

Tramadol Maria Malmö har organiserat sig så här för att lösa sina uppgifter.