2019-05-28

Tjänstedesign i Skåne mellan samordningsförbund

Idag träffades tre förbund och Helsingborgs stad och diskuterade möjligheterna med tjänstedesign.

Idag träffades Samordningsförbunden NNV Skåne, Landskrona Svalöv, FINSAM i Malmö och Helsingborgs stad och diskuterade tjänstdesign.

Tjänstedesign, även kallat servicedesign, innebär att planera och organisera både människor, infrastruktur, kommunikation  och andra komponenter kring en tjänst för att förbättra dess avseende. Syftet är att förhöja kundens upplevelse av tjänsten. Genom att utforma en tjänst efter kundens behov blir den användarvänlig, konkurrenskraftig och relevant utifrån kundens perspektiv. Tjänstedesignens inverkan på en tjänst kan innebära att en befintlig tjänst förändras, en ny tjänst skapas eller att tjänsteleverantören av tjänsten omorganiseras. Grundstommen i denna process är att förstå kundens beteende och behov, och utifrån kundförståelsen skapa tjänster som efterfrågas av kunden. 

 

Läs gärna mer om tjänstedesign på Innovationsguiden och Experiolab

 

 

2018-01-12

Fortsatt inventering av arbete med funktionsvariation

Den andra och avslutande delen kring arbetet med funktionsvariation och arbete på Arbetsmarknads- och socialförvaltn…

2018-01-11

PTSD center uppmärksammas av Nordens välfärdscenter

FINSAM har kontaktats av Nordens välfärdscenter angående PTSDs arbete de senaste åren.

2018-01-09

Inbjudna till workshop med ESF

FINSAM i Malmö har blivit inbjudna till workshop av ESF den 25/1 kring kommande Po2 utlysning

2017-12-21

Jul och nyår på FINSAM i Malmö

Vi på FINSAM i Malmö vill tacka alla som under året varit med och jobbat tillsammans för att Malmöbor skall komma ut…

2017-12-21

FINSAM bygger kunskap utifrån medborgarnas berättelser

Ett arbete har pågått under hösten med att hitta ett bra arbetssätt att löpande kunna jobba med gemensamma kunskapss…