2019-05-28

Tjänstedesign i Skåne mellan samordningsförbund

Idag träffades tre förbund och Helsingborgs stad och diskuterade möjligheterna med tjänstedesign.

Idag träffades Samordningsförbunden NNV Skåne, Landskrona Svalöv, FINSAM i Malmö och Helsingborgs stad och diskuterade tjänstdesign.

Tjänstedesign, även kallat servicedesign, innebär att planera och organisera både människor, infrastruktur, kommunikation  och andra komponenter kring en tjänst för att förbättra dess avseende. Syftet är att förhöja kundens upplevelse av tjänsten. Genom att utforma en tjänst efter kundens behov blir den användarvänlig, konkurrenskraftig och relevant utifrån kundens perspektiv. Tjänstedesignens inverkan på en tjänst kan innebära att en befintlig tjänst förändras, en ny tjänst skapas eller att tjänsteleverantören av tjänsten omorganiseras. Grundstommen i denna process är att förstå kundens beteende och behov, och utifrån kundförståelsen skapa tjänster som efterfrågas av kunden. 

 

Läs gärna mer om tjänstedesign på Innovationsguiden och Experiolab

 

 

2024-02-12

FINSAM i Malmö utsedd till ständig sekreterare för styrgruppen för LÖK gemensamma insatser

Den lokala överenskommelsen (LÖK) för gemensamma insatser ska tillse att genom samverkan förbättra kompetensförsörj…

2024-02-09

Styrelsemöte FINSAM i Malmö

Idag hölls styrelsemöte i FINSAM i Malmö.

2024-02-08

Styrelsemöte FINSAM i Malmö

Imorgon håller FINSAM i Malmö sitt första styrelsemöte för året.

2024-02-06

Insikts slutrapport läggs upp på arbetsförmedlingens intranät

Insikt var ett projekt som under 2023 som syftade till att undersöka varför Malmöbor fastnar i mångårig arbetslöshet…

2024-02-06

Från daglig verksamhet till lönearbete