2019-05-28

Tjänstedesign i Skåne mellan samordningsförbund

Idag träffades tre förbund och Helsingborgs stad och diskuterade möjligheterna med tjänstedesign.

Idag träffades Samordningsförbunden NNV Skåne, Landskrona Svalöv, FINSAM i Malmö och Helsingborgs stad och diskuterade tjänstdesign.

Tjänstedesign, även kallat servicedesign, innebär att planera och organisera både människor, infrastruktur, kommunikation  och andra komponenter kring en tjänst för att förbättra dess avseende. Syftet är att förhöja kundens upplevelse av tjänsten. Genom att utforma en tjänst efter kundens behov blir den användarvänlig, konkurrenskraftig och relevant utifrån kundens perspektiv. Tjänstedesignens inverkan på en tjänst kan innebära att en befintlig tjänst förändras, en ny tjänst skapas eller att tjänsteleverantören av tjänsten omorganiseras. Grundstommen i denna process är att förstå kundens beteende och behov, och utifrån kundförståelsen skapa tjänster som efterfrågas av kunden. 

 

Läs gärna mer om tjänstedesign på Innovationsguiden och Experiolab

 

 

2024-01-24

Regional nätverksträff FINSAM i Skåne

Imorgon träffas samordningsförbunden i Skåne och diskuterar gemensam utveckling i Eslöv.

2024-01-22

Uppdrag kring Malmöbor som uppburit försörjningsstöd mer än 36 månader

Utredarens presentation av uppdraget att ta reda på vad de som uppburit försörjningsstöd i 36 månader eller mer anse…

2024-01-19

Från Daglig verksamhet enligt LSS till arbete - LFA del 1

Idag genomförde FINSAM i Malmö den första av två LFA tillfällen kring att gå från daglig verksamhet till arbete.

2024-01-18

Samtal om spridning av Malmökraften med huvudkontoret på Arbetsförmedlingen

Idag träffade FINSAM i Malmö och arbetsförmedlingens företrädare för Stockholmskraften enheten för Utbilda och samv…

2024-01-17

Samtal om AI med Region Skåne

FINSAM i Malmö kommer under 2024 fokusera på att uppmärksamma samarbeten och insatser som involverar olika former av…