2019-05-28

Tjänstedesign i Skåne mellan samordningsförbund

Idag träffades tre förbund och Helsingborgs stad och diskuterade möjligheterna med tjänstedesign.

Idag träffades Samordningsförbunden NNV Skåne, Landskrona Svalöv, FINSAM i Malmö och Helsingborgs stad och diskuterade tjänstdesign.

Tjänstedesign, även kallat servicedesign, innebär att planera och organisera både människor, infrastruktur, kommunikation  och andra komponenter kring en tjänst för att förbättra dess avseende. Syftet är att förhöja kundens upplevelse av tjänsten. Genom att utforma en tjänst efter kundens behov blir den användarvänlig, konkurrenskraftig och relevant utifrån kundens perspektiv. Tjänstedesignens inverkan på en tjänst kan innebära att en befintlig tjänst förändras, en ny tjänst skapas eller att tjänsteleverantören av tjänsten omorganiseras. Grundstommen i denna process är att förstå kundens beteende och behov, och utifrån kundförståelsen skapa tjänster som efterfrågas av kunden. 

 

Läs gärna mer om tjänstedesign på Innovationsguiden och Experiolab

 

 

2023-11-15

Insikter från försäkrade på Försäkringskassan

FINSAM i Malmö har fått ett uppdrag från Försäkringskassan under hösten att undersöka vilka utmaningar malmöbor uppl…

2023-11-15

LÖK gemensamma insatser arbetar med struktur och målarbete

FINSAM i Malmö har blivit tillfrågade om att delta i arbetet med en målstruktur kring LÖK gemensamma insatser.

2023-11-15

Avanti 2.0 har sista styrgruppsmöte

Avanti 2.0 startade 2021 med syftet att underlätta för Malmöbor med självupplevd psykisk ohälsa till följd av psykis…

2023-11-14

Årets sista styrelsemöte

På fredag håller FINSAM årets sista styrelsemöte.

2023-11-14

Kryddgårdenmodellen har styrgruppsmöte

Idag träffades styrgruppen för Kryddgårdsmodellen. Bland annat presenterades uppföljning av verksamheten, relationen…