2019-05-28

Tjänstedesign i Skåne mellan samordningsförbund

Idag träffades tre förbund och Helsingborgs stad och diskuterade möjligheterna med tjänstedesign.

Idag träffades Samordningsförbunden NNV Skåne, Landskrona Svalöv, FINSAM i Malmö och Helsingborgs stad och diskuterade tjänstdesign.

Tjänstedesign, även kallat servicedesign, innebär att planera och organisera både människor, infrastruktur, kommunikation  och andra komponenter kring en tjänst för att förbättra dess avseende. Syftet är att förhöja kundens upplevelse av tjänsten. Genom att utforma en tjänst efter kundens behov blir den användarvänlig, konkurrenskraftig och relevant utifrån kundens perspektiv. Tjänstedesignens inverkan på en tjänst kan innebära att en befintlig tjänst förändras, en ny tjänst skapas eller att tjänsteleverantören av tjänsten omorganiseras. Grundstommen i denna process är att förstå kundens beteende och behov, och utifrån kundförståelsen skapa tjänster som efterfrågas av kunden. 

 

Läs gärna mer om tjänstedesign på Innovationsguiden och Experiolab

 

 

2022-12-12

Referensgrupp Uppföljning FINSAM

SUS kommer att upphöra att användas from 2023 och Försäkringskassan har tagit fram ett nytt system som ska sjösättas…

2022-12-12

Diskussioner kring unga som inte avslutar grundskola eller gymnasium

FINSAM i Malmö blev idag inbjudna till att diskutera utmaningar kring unga som inte avslutar grundskolan med fullstä…

2022-12-08

Försäkringskassan/Malmö stad/Finsam - förstärkt utredningsmodell

På fredag möts Malmö stad, Försäkringskassan och FINSAM i Malmö för att fortsätta diskutera en förstärkt utredningsm…

2022-12-08

Kryddgårdenmodellen har höstens sista styrgrupp

Den 9 december har Kryddgårdenmodellen höstens sista styrgrupp.

2022-12-07

När värdet varar längre än projektet