2019-05-28

Tjänstedesign i Skåne mellan samordningsförbund

Idag träffades tre förbund och Helsingborgs stad och diskuterade möjligheterna med tjänstedesign.

Idag träffades Samordningsförbunden NNV Skåne, Landskrona Svalöv, FINSAM i Malmö och Helsingborgs stad och diskuterade tjänstdesign.

Tjänstedesign, även kallat servicedesign, innebär att planera och organisera både människor, infrastruktur, kommunikation  och andra komponenter kring en tjänst för att förbättra dess avseende. Syftet är att förhöja kundens upplevelse av tjänsten. Genom att utforma en tjänst efter kundens behov blir den användarvänlig, konkurrenskraftig och relevant utifrån kundens perspektiv. Tjänstedesignens inverkan på en tjänst kan innebära att en befintlig tjänst förändras, en ny tjänst skapas eller att tjänsteleverantören av tjänsten omorganiseras. Grundstommen i denna process är att förstå kundens beteende och behov, och utifrån kundförståelsen skapa tjänster som efterfrågas av kunden. 

 

Läs gärna mer om tjänstedesign på Innovationsguiden och Experiolab

 

 

2022-11-24

Malmökraften 2.0 slutseminarium och spridningskonferens

Idag hade Malmökraften 2.0 slutseminarium. Bland annat redogjorde Sweco för preliminärresultaten av den utvärdering…

2022-11-23

FRAM börjar diskutera förutsättningarna att fortsätta sin verksamhet efter 2023

Idag träffades styrgruppen för FRAM och diskuterade förutsättningarna kring att fortsätta bedriva sin verksamhet eft…

2022-11-23

Processledningsuppdrag kring unga vuxna

I samtal med socialtjänsten och Södervärns vårdcentral förtydligades ett uppdrag för FINSAM i Malmö att jobba med pr…

2022-11-23

Presentation till styrgrupp för FACT i Malmö

Igår presenterade utredaren i FINSAM i Malmö sitt underlag till styrgruppen för FACT i Malmö. Intervjuer har under v…

2022-11-22

Styrgrupp Avanti 2.0

Idag hade styrgruppen för Avanti 2.0 styrgruppsmöte.