2019-05-28

Tjänstedesign i Skåne mellan samordningsförbund

Idag träffades tre förbund och Helsingborgs stad och diskuterade möjligheterna med tjänstedesign.

Idag träffades Samordningsförbunden NNV Skåne, Landskrona Svalöv, FINSAM i Malmö och Helsingborgs stad och diskuterade tjänstdesign.

Tjänstedesign, även kallat servicedesign, innebär att planera och organisera både människor, infrastruktur, kommunikation  och andra komponenter kring en tjänst för att förbättra dess avseende. Syftet är att förhöja kundens upplevelse av tjänsten. Genom att utforma en tjänst efter kundens behov blir den användarvänlig, konkurrenskraftig och relevant utifrån kundens perspektiv. Tjänstedesignens inverkan på en tjänst kan innebära att en befintlig tjänst förändras, en ny tjänst skapas eller att tjänsteleverantören av tjänsten omorganiseras. Grundstommen i denna process är att förstå kundens beteende och behov, och utifrån kundförståelsen skapa tjänster som efterfrågas av kunden. 

 

Läs gärna mer om tjänstedesign på Innovationsguiden och Experiolab

 

 

2022-10-14

Styrelsemöte FINSAM i Malmö

Styrelsen i FINSAM i Malmö har sammanträtt den 7/10. Nedan följer vad som beslutades.

2022-10-13

Styrgrupp Utebliven etablering SFI

På fredag kommer Utebliven etablering SFI ha styrgrupp. Följande står på agendan:

2022-10-12

Utvärdering av samordningsförbundens verksamhet - Inspektionen för socialförsäkringen

Syftet med samordningsförbund är att se till att personer som behöver stöd av flera samhällsinstanser ska få sina be…

2022-10-10

FINSAM i Malmö avger delårsredovisning

Idag har FINSAM i Malmö avgett delårsredovisning

2022-10-10

Uppföljning FINSAM - efterföljaren till SUS

SUS som är det system som samordningsförbunden registrerar sina insatser kommer inte kunna fungera tekniskt from 202…