2019-05-28

Tjänstedesign i Skåne mellan samordningsförbund

Idag träffades tre förbund och Helsingborgs stad och diskuterade möjligheterna med tjänstedesign.

Idag träffades Samordningsförbunden NNV Skåne, Landskrona Svalöv, FINSAM i Malmö och Helsingborgs stad och diskuterade tjänstdesign.

Tjänstedesign, även kallat servicedesign, innebär att planera och organisera både människor, infrastruktur, kommunikation  och andra komponenter kring en tjänst för att förbättra dess avseende. Syftet är att förhöja kundens upplevelse av tjänsten. Genom att utforma en tjänst efter kundens behov blir den användarvänlig, konkurrenskraftig och relevant utifrån kundens perspektiv. Tjänstedesignens inverkan på en tjänst kan innebära att en befintlig tjänst förändras, en ny tjänst skapas eller att tjänsteleverantören av tjänsten omorganiseras. Grundstommen i denna process är att förstå kundens beteende och behov, och utifrån kundförståelsen skapa tjänster som efterfrågas av kunden. 

 

Läs gärna mer om tjänstedesign på Innovationsguiden och Experiolab

 

 

2022-09-30

REKO styrgruppen sammanträder

Idag träffades styrgruppen för REKO samarbetet mellan Vuxenpsykiatrin Malmö/Trelleborg och Försäkringskassan.

2022-09-30

Arbetsgrupp samverkan SFI

Utebliven etablering SFI hade idag en uppstartsträff för arbetsgruppen Samverkan runt SFI-studier!

2022-09-28

Samtal om FINSAM med Arbetsförmedlingen nationellt

Eva Birkstam och Charlotta Ahlström från Arbetsförmedlingens avdelning stärka förutsättningar enheten utbilda och sa…

2022-09-27

Inspektionen för socialförsäkringen (ISF) samlar in sista svaren för effektutvärdering

Idag besökte Inspektionen för socialförsäkringen (ISF) Malmökraften för att diskutera de slutgiltiga frågorna kring…

2022-09-26

Samtal kring samarbete mellan Försäkringskassan och Malmö stad

FINSAM i Malmö bjöds idag in till samtal kring samarbete mellan Försäkringskassan och Arbetsmarknads- och socialförv…