2019-05-28

Tjänstedesign i Skåne mellan samordningsförbund

Idag träffades tre förbund och Helsingborgs stad och diskuterade möjligheterna med tjänstedesign.

Idag träffades Samordningsförbunden NNV Skåne, Landskrona Svalöv, FINSAM i Malmö och Helsingborgs stad och diskuterade tjänstdesign.

Tjänstedesign, även kallat servicedesign, innebär att planera och organisera både människor, infrastruktur, kommunikation  och andra komponenter kring en tjänst för att förbättra dess avseende. Syftet är att förhöja kundens upplevelse av tjänsten. Genom att utforma en tjänst efter kundens behov blir den användarvänlig, konkurrenskraftig och relevant utifrån kundens perspektiv. Tjänstedesignens inverkan på en tjänst kan innebära att en befintlig tjänst förändras, en ny tjänst skapas eller att tjänsteleverantören av tjänsten omorganiseras. Grundstommen i denna process är att förstå kundens beteende och behov, och utifrån kundförståelsen skapa tjänster som efterfrågas av kunden. 

 

Läs gärna mer om tjänstedesign på Innovationsguiden och Experiolab

 

 

2022-09-08

Socialförsäkringsminister Ardalan Shekarabi besökte FINSAM i Malmö

Den 8-9 september besöker socialförsäkringsminister Ardalan Shekarabi Malmö och Helsingborg.Statsrådet ska bland ann…

2022-09-06

Samordningsförbundet Stockholms stad följer FINSAM i Malmö

Under två veckor följde en verksamhetsutvecklare från Samordningsförbundet i Stockholm FINSAM i Malmö. Läs hennes re…

2022-09-06

Styrelseprotokoll 20220826 undertecknat

Styrelsen i FINSAM i Malmö har haft sammanträde den 26/8. Nu är protokollet från styrelsemötet undertecknat. Ta del…

2022-09-05

Malmökraften har tagit fram en film

Malmökraften 2.0 är ett projekt som ska underlätta för Malmöbor som söker arbete. Målet är att ta fram ett arbetssät…

2022-08-28

Ny rapport Professionell samverkan kring Malmöbor i behov av SFI-studier

Utebliven etablering SFI har lämnat sin andra rapport ifrån sig. Denna gång med ett fokus på de professionellas samv…