2019-05-28

Tjänstedesign i Skåne mellan samordningsförbund

Idag träffades tre förbund och Helsingborgs stad och diskuterade möjligheterna med tjänstedesign.

Idag träffades Samordningsförbunden NNV Skåne, Landskrona Svalöv, FINSAM i Malmö och Helsingborgs stad och diskuterade tjänstdesign.

Tjänstedesign, även kallat servicedesign, innebär att planera och organisera både människor, infrastruktur, kommunikation  och andra komponenter kring en tjänst för att förbättra dess avseende. Syftet är att förhöja kundens upplevelse av tjänsten. Genom att utforma en tjänst efter kundens behov blir den användarvänlig, konkurrenskraftig och relevant utifrån kundens perspektiv. Tjänstedesignens inverkan på en tjänst kan innebära att en befintlig tjänst förändras, en ny tjänst skapas eller att tjänsteleverantören av tjänsten omorganiseras. Grundstommen i denna process är att förstå kundens beteende och behov, och utifrån kundförståelsen skapa tjänster som efterfrågas av kunden. 

 

Läs gärna mer om tjänstedesign på Innovationsguiden och Experiolab

 

 

2022-06-10

Rapport om "Avbrott inom KomVux Malmö sfi"

Utebliven etablering SFI rullar vidare och presenterar rapporten "Avbrott inom KomVux Malmö sfi."

2022-06-10

SUS nätverket

Idag träffas det nationella SUS nätverket.

2022-06-10

Idag håller FRAM styrgruppsmöte

FINSAM deltar idag på styrgruppsmöte på FRAM

2022-06-09

Svenska ESF-rådet i Sydsverige bjuder in till avslutsevent

Idag firade ESF av sin gamla programperiod och presenterade ramarna kring den nya.

2022-06-08

FINSAM i rundabordssamtal på H22

FINSAM i Malmö bjöds in till rundabordssamtal på H22 i Helsingborg den 7/6.