2019-05-28

Tjänstedesign i Skåne mellan samordningsförbund

Idag träffades tre förbund och Helsingborgs stad och diskuterade möjligheterna med tjänstedesign.

Idag träffades Samordningsförbunden NNV Skåne, Landskrona Svalöv, FINSAM i Malmö och Helsingborgs stad och diskuterade tjänstdesign.

Tjänstedesign, även kallat servicedesign, innebär att planera och organisera både människor, infrastruktur, kommunikation  och andra komponenter kring en tjänst för att förbättra dess avseende. Syftet är att förhöja kundens upplevelse av tjänsten. Genom att utforma en tjänst efter kundens behov blir den användarvänlig, konkurrenskraftig och relevant utifrån kundens perspektiv. Tjänstedesignens inverkan på en tjänst kan innebära att en befintlig tjänst förändras, en ny tjänst skapas eller att tjänsteleverantören av tjänsten omorganiseras. Grundstommen i denna process är att förstå kundens beteende och behov, och utifrån kundförståelsen skapa tjänster som efterfrågas av kunden. 

 

Läs gärna mer om tjänstedesign på Innovationsguiden och Experiolab

 

 

2022-05-13

Föreläsning om mentalisering

Fredagen den 13/5 föreläste Maria Wiwe, psykolog, för projektledning och medarbetare i Malmökraften. Titeln på förel…

2022-05-04

Styrgruppsmöte projekt Utebliven Etablering

På fredag håller Utebliven etablering SFI styrgruppsmöte med bland annat presentation av vilka insikter som framkomm…

2022-05-04

Workshop kring unga utrikesfödda kvinnor

FINSAM i Malmö har fått uppdraget att arrangera två workshops under våren. Grunden till workshoparna bygger på det f…

2022-05-04

Att leda digitala kreativa och medskapande möten

Idag hade vi den andra av två delar kring att leda kreativa och medskapande möten. Fokus var på digitala möten denna…

2022-05-03

Skrivargrupp kring Malmökraften träffas

En grupp med representation från Malmö stad, Arbetsförmedlingen , Försäkringskassan och FINSAM har fått i uppdrag at…