2019-05-28

Tjänstedesign i Skåne mellan samordningsförbund

Idag träffades tre förbund och Helsingborgs stad och diskuterade möjligheterna med tjänstedesign.

Idag träffades Samordningsförbunden NNV Skåne, Landskrona Svalöv, FINSAM i Malmö och Helsingborgs stad och diskuterade tjänstdesign.

Tjänstedesign, även kallat servicedesign, innebär att planera och organisera både människor, infrastruktur, kommunikation  och andra komponenter kring en tjänst för att förbättra dess avseende. Syftet är att förhöja kundens upplevelse av tjänsten. Genom att utforma en tjänst efter kundens behov blir den användarvänlig, konkurrenskraftig och relevant utifrån kundens perspektiv. Tjänstedesignens inverkan på en tjänst kan innebära att en befintlig tjänst förändras, en ny tjänst skapas eller att tjänsteleverantören av tjänsten omorganiseras. Grundstommen i denna process är att förstå kundens beteende och behov, och utifrån kundförståelsen skapa tjänster som efterfrågas av kunden. 

 

Läs gärna mer om tjänstedesign på Innovationsguiden och Experiolab

 

 

2022-06-01

FRAM och Kryddgårdenmodellen presenterar sig inför regionråd och politiker i Region Skåne

Ikväll kommer FRAM och Kryddgårdenmodellen presentera sig inför regionråd och politiker som sitter i styrelserna i s…

2022-06-01

Workshop unga utrikesfödda kvinnors etablering på arbetsmarknaden del II

Idag genomfördes den andra av två workshopar med Tranquist utvärdering kring unga utrikesfödda kvinnors etablering p…

2022-05-31

Intervju om Framtidens FINSAM

FINSAM i Malmö blev idag intervjuade av Effektiv styrning kring "Framtidens FINSAM".

2022-05-30

FINSAM i Malmö deltar i planering av Malmökraftens resa till NAV i Norge

FINSAM i Malmö kommer tillsammans med projektledningen i Malmökraften och NAV i Öst-Viken i Norge planera för ett st…

2022-05-25

Styrgrupp Malmökraften

På dagens styrgrupp låg ett stort fokus på fortsatta samtal kring en fortsättning av Malmökraften och arbetet med at…