2019-05-28

Tjänstedesign i Skåne mellan samordningsförbund

Idag träffades tre förbund och Helsingborgs stad och diskuterade möjligheterna med tjänstedesign.

Idag träffades Samordningsförbunden NNV Skåne, Landskrona Svalöv, FINSAM i Malmö och Helsingborgs stad och diskuterade tjänstdesign.

Tjänstedesign, även kallat servicedesign, innebär att planera och organisera både människor, infrastruktur, kommunikation  och andra komponenter kring en tjänst för att förbättra dess avseende. Syftet är att förhöja kundens upplevelse av tjänsten. Genom att utforma en tjänst efter kundens behov blir den användarvänlig, konkurrenskraftig och relevant utifrån kundens perspektiv. Tjänstedesignens inverkan på en tjänst kan innebära att en befintlig tjänst förändras, en ny tjänst skapas eller att tjänsteleverantören av tjänsten omorganiseras. Grundstommen i denna process är att förstå kundens beteende och behov, och utifrån kundförståelsen skapa tjänster som efterfrågas av kunden. 

 

Läs gärna mer om tjänstedesign på Innovationsguiden och Experiolab

 

 

2022-11-10

Styrgrupp Malmökraften

Idag hade Malmökraften styrgrupp och följande stod på dagordningen.

2022-11-03

Arbetsgrupp kring uppföljning samordningsförbund

FINSAM i Malmö har valt att delta i en arbetsgrupp bestående av ett antal samordningsförbund med syfte att tillsamma…

2022-10-27

Chefsnätverket i FINSAM i Malmö samlas

Sedan 2017 har de högsta tjänstepersonerna i Malmö inom primärsjukvården och psykiatrin, Arbetsförmedlingen, Försäkr…

2022-10-24

Visualisering av Utebliven etablering SFI

Utebliven etablering SFI har varit igång i 1 år och har med hjälp av visualisering på ett tydligt sätt visat vad som…

2022-10-20

Finsam i Malmö deltar i diskussioner kring uppföljning av samordningsförbund

Uppföljning FINSAM var tänkt att ersätta SUS 2023 som uppföljning av samordningsförbunden i Sverige. Det har visat s…