2019-05-28

Tjänstedesign i Skåne mellan samordningsförbund

Idag träffades tre förbund och Helsingborgs stad och diskuterade möjligheterna med tjänstedesign.

Idag träffades Samordningsförbunden NNV Skåne, Landskrona Svalöv, FINSAM i Malmö och Helsingborgs stad och diskuterade tjänstdesign.

Tjänstedesign, även kallat servicedesign, innebär att planera och organisera både människor, infrastruktur, kommunikation  och andra komponenter kring en tjänst för att förbättra dess avseende. Syftet är att förhöja kundens upplevelse av tjänsten. Genom att utforma en tjänst efter kundens behov blir den användarvänlig, konkurrenskraftig och relevant utifrån kundens perspektiv. Tjänstedesignens inverkan på en tjänst kan innebära att en befintlig tjänst förändras, en ny tjänst skapas eller att tjänsteleverantören av tjänsten omorganiseras. Grundstommen i denna process är att förstå kundens beteende och behov, och utifrån kundförståelsen skapa tjänster som efterfrågas av kunden. 

 

Läs gärna mer om tjänstedesign på Innovationsguiden och Experiolab

 

 

2019-05-28

Tjänstedesign i Skåne mellan samordningsförbund

Idag träffades tre förbund och Helsingborgs stad och diskuterade möjligheterna med tjänstedesign.

2019-05-27

REKO samarbete rullar vidare

REKO samarbetet mellan Försäkringskassan och Psykiatri Malmö/Trelleborg fortsatta idag med ett styrgruppsmöte.

2019-05-23

Styrelsemöte FINSAM i Malmö

Dagens styrelsemöte kommer ha följande på agendan:

2019-05-21

FINSAM träffas i regionalt skånenätverk

Idag och imorgon träffas det regionala skånenätverket för att diskutera gemensamma utmaningar i Skåne.

2019-05-21

Malmö stad samlas tillsammans med AF och FK för problemformulering kring de som står långt ifrån arbete

Under två dagar kommer ett 30 tal chefer och handläggare köra en LFA workshop för att utforska vilka gemensamma utma…