2019-05-28

Tjänstedesign i Skåne mellan samordningsförbund

Idag träffades tre förbund och Helsingborgs stad och diskuterade möjligheterna med tjänstedesign.

Idag träffades Samordningsförbunden NNV Skåne, Landskrona Svalöv, FINSAM i Malmö och Helsingborgs stad och diskuterade tjänstdesign.

Tjänstedesign, även kallat servicedesign, innebär att planera och organisera både människor, infrastruktur, kommunikation  och andra komponenter kring en tjänst för att förbättra dess avseende. Syftet är att förhöja kundens upplevelse av tjänsten. Genom att utforma en tjänst efter kundens behov blir den användarvänlig, konkurrenskraftig och relevant utifrån kundens perspektiv. Tjänstedesignens inverkan på en tjänst kan innebära att en befintlig tjänst förändras, en ny tjänst skapas eller att tjänsteleverantören av tjänsten omorganiseras. Grundstommen i denna process är att förstå kundens beteende och behov, och utifrån kundförståelsen skapa tjänster som efterfrågas av kunden. 

 

Läs gärna mer om tjänstedesign på Innovationsguiden och Experiolab

 

 

2019-05-17

Styrgrupp diskuterar fråga från FINSAMs styrelse

FACT/konsultationsteamets styrgrupp diskuterade frågor från FINSAMs styrelse

2019-05-15

Styrgrupp Malmökraften 5/15

Idag kommer styrgruppen för Malmökraften att träffas. Följande står på dagordningen:

2019-05-15

Uppföljning av kunskapslyftet 8 maj

Den 8 maj höll FINSAM ett kunskapslyft för femte gången. 25 deltagare från Malmö stad, Region Skåne, Försäkringskass…

2019-05-14

Referensgrupp Maria Malmö pratar om slutkonferens i september

Den 20 september kommer Tramadolprojektet på Maria Malmö att ha slutkonferens vilket diskuterades på dagens referens…

2019-05-08

Kunskapslyft rullar vidare med femte gången

Idag träffades 25 professionella och personer med egen erfarenhet av psykisk ohälsa och diskuterade samverkan i Malm…