2019-05-28

Tjänstedesign i Skåne mellan samordningsförbund

Idag träffades tre förbund och Helsingborgs stad och diskuterade möjligheterna med tjänstedesign.

Idag träffades Samordningsförbunden NNV Skåne, Landskrona Svalöv, FINSAM i Malmö och Helsingborgs stad och diskuterade tjänstdesign.

Tjänstedesign, även kallat servicedesign, innebär att planera och organisera både människor, infrastruktur, kommunikation  och andra komponenter kring en tjänst för att förbättra dess avseende. Syftet är att förhöja kundens upplevelse av tjänsten. Genom att utforma en tjänst efter kundens behov blir den användarvänlig, konkurrenskraftig och relevant utifrån kundens perspektiv. Tjänstedesignens inverkan på en tjänst kan innebära att en befintlig tjänst förändras, en ny tjänst skapas eller att tjänsteleverantören av tjänsten omorganiseras. Grundstommen i denna process är att förstå kundens beteende och behov, och utifrån kundförståelsen skapa tjänster som efterfrågas av kunden. 

 

Läs gärna mer om tjänstedesign på Innovationsguiden och Experiolab

 

 

2019-02-04

Processledarutbildning avslutas

FINSAM har under hösten 2018 och våren 2019 satsat på en processledarutbildning.

2019-02-01

Samtal med Malmö universitet

Fakulteten för hälsa och samhälle på Malmö universitet har kontaktat FINSAM för samtal kring samarbete.

2019-01-31

FACT/konsultationsteam styrgruppsmöte

Idag har projektet FACT/konsultationsteam årets första styrgruppsmöte

2019-01-30

Integrerad verksamhet

Integrerad verksamhet har lämnat in sin slutrapport efter två och ett halvt års arbete.

2019-01-25

”Drömmar i Sverige”

Utifrån en kvinnlig deltagare på Avantis önskan formades tankarna kring ett arbetssätt att ge kvinnor kunskap om der…