2019-05-28

Tjänstedesign i Skåne mellan samordningsförbund

Idag träffades tre förbund och Helsingborgs stad och diskuterade möjligheterna med tjänstedesign.

Idag träffades Samordningsförbunden NNV Skåne, Landskrona Svalöv, FINSAM i Malmö och Helsingborgs stad och diskuterade tjänstdesign.

Tjänstedesign, även kallat servicedesign, innebär att planera och organisera både människor, infrastruktur, kommunikation  och andra komponenter kring en tjänst för att förbättra dess avseende. Syftet är att förhöja kundens upplevelse av tjänsten. Genom att utforma en tjänst efter kundens behov blir den användarvänlig, konkurrenskraftig och relevant utifrån kundens perspektiv. Tjänstedesignens inverkan på en tjänst kan innebära att en befintlig tjänst förändras, en ny tjänst skapas eller att tjänsteleverantören av tjänsten omorganiseras. Grundstommen i denna process är att förstå kundens beteende och behov, och utifrån kundförståelsen skapa tjänster som efterfrågas av kunden. 

 

Läs gärna mer om tjänstedesign på Innovationsguiden och Experiolab

 

 

2019-01-21

Att möjliggöra en sammanhållen vård.

Integrerad verksamhet har tagit fram en handbok för samarbete kring personer med missbruk, beroende och psykisk ohäl…

2019-01-17

Besök från Halland

Idag besökte Samuel och Fredrik från Hallands samordningsförbund Malmö för att diskutera utvecklingsfrågor kring sam…

2019-01-10

Arbetsmiljöansvaret i samordningsförbund

Nationella rådet har tagit fram ett arbetsmaterial för Er som jobbar i samverkan när det gäller Arbetsmiljöansvar.

2019-01-08

FINSAM jobbar med processtöd kring DUA Nyanlända

DUA nyanlända skall genom fördjupad samverkan påskynda nyanländas etablering på den svenska arbetsmarknaden.

2019-01-07

Gör din röst hörd

CaMp avslutar med en utställning som startar med en vernissage på Stadshuset den 24/1 2019. Välkomna!