2019-05-28

Tjänstedesign i Skåne mellan samordningsförbund

Idag träffades tre förbund och Helsingborgs stad och diskuterade möjligheterna med tjänstedesign.

Idag träffades Samordningsförbunden NNV Skåne, Landskrona Svalöv, FINSAM i Malmö och Helsingborgs stad och diskuterade tjänstdesign.

Tjänstedesign, även kallat servicedesign, innebär att planera och organisera både människor, infrastruktur, kommunikation  och andra komponenter kring en tjänst för att förbättra dess avseende. Syftet är att förhöja kundens upplevelse av tjänsten. Genom att utforma en tjänst efter kundens behov blir den användarvänlig, konkurrenskraftig och relevant utifrån kundens perspektiv. Tjänstedesignens inverkan på en tjänst kan innebära att en befintlig tjänst förändras, en ny tjänst skapas eller att tjänsteleverantören av tjänsten omorganiseras. Grundstommen i denna process är att förstå kundens beteende och behov, och utifrån kundförståelsen skapa tjänster som efterfrågas av kunden. 

 

Läs gärna mer om tjänstedesign på Innovationsguiden och Experiolab

 

 

2017-11-21

Plan för utvärdering av samordningsförbundens verksamhet på individnivå

Idag lämnade ISF in den tredje och sista delen av planen för utvärdering av Samordningsförbundens insatser på indivi…

2017-11-21

Case diskussioner på Integrerad verksamhet

Ett 60 tal medarbetare från Malmö Stad och Region Skåne träffas och diskuterar gemensamma case

2017-11-15

Kunddriven verksamhetsutveckling jobbar med hjärtan och åskmoln

Insatsen kunddriven verksamhetsutveckling fortsätter att möta Malmöbor denna vecka med fokus på kontaktmöten

2017-11-09

Lärande exempel i Norden

Nordiska ministerrådets avdelning Nordic Welfare har beslutat att införliva Malmöprojektet Internationella kvinnor –…

2017-10-29

" Vart är vi på väg" -10 år med Finsam i Malmö

Samordningsförbundet FINSAM i Malmö har 2017 varit verksamt i 10 år. I samband med detta har en rapport tagits fram…