2019-05-28

Tjänstedesign i Skåne mellan samordningsförbund

Idag träffades tre förbund och Helsingborgs stad och diskuterade möjligheterna med tjänstedesign.

Idag träffades Samordningsförbunden NNV Skåne, Landskrona Svalöv, FINSAM i Malmö och Helsingborgs stad och diskuterade tjänstdesign.

Tjänstedesign, även kallat servicedesign, innebär att planera och organisera både människor, infrastruktur, kommunikation  och andra komponenter kring en tjänst för att förbättra dess avseende. Syftet är att förhöja kundens upplevelse av tjänsten. Genom att utforma en tjänst efter kundens behov blir den användarvänlig, konkurrenskraftig och relevant utifrån kundens perspektiv. Tjänstedesignens inverkan på en tjänst kan innebära att en befintlig tjänst förändras, en ny tjänst skapas eller att tjänsteleverantören av tjänsten omorganiseras. Grundstommen i denna process är att förstå kundens beteende och behov, och utifrån kundförståelsen skapa tjänster som efterfrågas av kunden. 

 

Läs gärna mer om tjänstedesign på Innovationsguiden och Experiolab

 

 

2024-02-29

FINSAM i Malmö inbjudet till att delta i verksamhetsplanering för SÖK och LÖKarna

Den strategiska överenskommelsen(SÖK) och de tre lokala överenskommelserna(LÖK) kommer under torsdagen och fredagen…

2024-02-28

Diskussioner kring reflekterande team

På samordningsförbundet i Helsingborg har "Fortsätt SKAPA" startats och idag utbyte FINSAM i Malmö erfarenheter krin…

2024-02-27

Styrgrupp FRAM

På dagens styrgrupp diskuterades följande ämnen.

2024-02-20

Kommunikation kring REKO samarbetet

FINSAM i Malmö har sedan 2017 varit involverade i REKO samarbetet mellan Vuxenpsykiatrin Malmö/Trelleborg och Försäk…

2024-02-15

Workshop - verksamhetsutveckling inom socialförsäkringsområdet

FINSAM i Malmö har blivit inbjudna att delta i verksamhetsutveckling inom socialförsäkringsområdet.