2019-05-28

Tjänstedesign i Skåne mellan samordningsförbund

Idag träffades tre förbund och Helsingborgs stad och diskuterade möjligheterna med tjänstedesign.

Idag träffades Samordningsförbunden NNV Skåne, Landskrona Svalöv, FINSAM i Malmö och Helsingborgs stad och diskuterade tjänstdesign.

Tjänstedesign, även kallat servicedesign, innebär att planera och organisera både människor, infrastruktur, kommunikation  och andra komponenter kring en tjänst för att förbättra dess avseende. Syftet är att förhöja kundens upplevelse av tjänsten. Genom att utforma en tjänst efter kundens behov blir den användarvänlig, konkurrenskraftig och relevant utifrån kundens perspektiv. Tjänstedesignens inverkan på en tjänst kan innebära att en befintlig tjänst förändras, en ny tjänst skapas eller att tjänsteleverantören av tjänsten omorganiseras. Grundstommen i denna process är att förstå kundens beteende och behov, och utifrån kundförståelsen skapa tjänster som efterfrågas av kunden. 

 

Läs gärna mer om tjänstedesign på Innovationsguiden och Experiolab

 

 

2024-02-15

Samtalen fortsätter med Samordningsförbundet Skåne Nordost

Imorgon fortsätter FINSAM i Malmö sina samtal med Samordningsförbundet Skåne Nordost

2024-02-15

AI inom daglig verksamhet

Idag fick funktionsstödsförvaltningen en kort introduktion kring AI och FINSAMs möjligheter att utforska möjligheter…

2024-02-14

Mentorsteam till Stockholmskraften

Malmökraften har som en del av spridningsuppdraget i ESF projektet startat upp ett mentorsteam som idag för första g…

2024-02-14

Workshop Malmökraften

Malmökraften har finansiering klar tom 31 december 2024. Idag träffades styrgruppen och diskuterade Malmökraftens mö…

2024-02-13

Nationell introduktionsutbildning kring finansiell samordning

Nationella rådet kommer under året genomföra fyra utbildningstillfällen kring finansiell samordning utifrån lagen om…