2019-05-28

Tjänstedesign i Skåne mellan samordningsförbund

Idag träffades tre förbund och Helsingborgs stad och diskuterade möjligheterna med tjänstedesign.

Idag träffades Samordningsförbunden NNV Skåne, Landskrona Svalöv, FINSAM i Malmö och Helsingborgs stad och diskuterade tjänstdesign.

Tjänstedesign, även kallat servicedesign, innebär att planera och organisera både människor, infrastruktur, kommunikation  och andra komponenter kring en tjänst för att förbättra dess avseende. Syftet är att förhöja kundens upplevelse av tjänsten. Genom att utforma en tjänst efter kundens behov blir den användarvänlig, konkurrenskraftig och relevant utifrån kundens perspektiv. Tjänstedesignens inverkan på en tjänst kan innebära att en befintlig tjänst förändras, en ny tjänst skapas eller att tjänsteleverantören av tjänsten omorganiseras. Grundstommen i denna process är att förstå kundens beteende och behov, och utifrån kundförståelsen skapa tjänster som efterfrågas av kunden. 

 

Läs gärna mer om tjänstedesign på Innovationsguiden och Experiolab

 

 

2023-09-08

Styrelseprotokoll 20230901 undertecknat

FINSAM i Malmö har haft styrelsemöte den 1 september. Detta har idag blivit undertecknat.

2023-09-07

Utmaningar kring ADHD kommer diskuteras imorgon

FINSAM i Malmö kommer genomföra ett processledningssamtal mellan vuxenpsykiatri Malmö/Trelleborg, den offentliga pri…

2023-09-07

Avanti 2.0 har styrgrupp

Avanti 2.0 har styrgrupp idag

2023-09-07

Region Skåne bjuder in förbunden i i Skåne till samtal om rehabkoordinering

Idag träffas alla samordningsförbunden i Skåne och Region Skåne för att diskutera hur FINSAM på bästa sätt ska kunna…

2023-09-05

FINSAM i Malmö pratar AI med försäkringskassan

FINSAM i Malmö kommer under hösten att inleda samtal med sina medlemmar kring AI och utmaningar samt möjligheter att…