2019-05-28

Tjänstedesign i Skåne mellan samordningsförbund

Idag träffades tre förbund och Helsingborgs stad och diskuterade möjligheterna med tjänstedesign.

Idag träffades Samordningsförbunden NNV Skåne, Landskrona Svalöv, FINSAM i Malmö och Helsingborgs stad och diskuterade tjänstdesign.

Tjänstedesign, även kallat servicedesign, innebär att planera och organisera både människor, infrastruktur, kommunikation  och andra komponenter kring en tjänst för att förbättra dess avseende. Syftet är att förhöja kundens upplevelse av tjänsten. Genom att utforma en tjänst efter kundens behov blir den användarvänlig, konkurrenskraftig och relevant utifrån kundens perspektiv. Tjänstedesignens inverkan på en tjänst kan innebära att en befintlig tjänst förändras, en ny tjänst skapas eller att tjänsteleverantören av tjänsten omorganiseras. Grundstommen i denna process är att förstå kundens beteende och behov, och utifrån kundförståelsen skapa tjänster som efterfrågas av kunden. 

 

Läs gärna mer om tjänstedesign på Innovationsguiden och Experiolab

 

 

2023-09-28

FINSAM Skåne

Idag träffades det regionala nätverket för samordningsförbund i Skåne.

2023-09-27

Samtal om konkreta samarbete mellan Malmö och Skåne nordost

Idag träffades FINSAM i Malmö och Samordningsförbundet Skåne Nordost för att diskutera gemensamma samarbeten men ock…

2023-09-25

Projektplan implementering/spridning och utkast till anbudsförfrågan

Projektplan implementering/spridning och utkast till anbudsförfrågan kring implementering presenteras för projektled…

2023-09-21

Uppdrag kring Malmöbor som uppburit försörjningsstöd mer än 36 månader

FINSAM i Malmö uppvaktades idag av AMA och EBB med en förfrågan om att göra kvalitativa intervjuer med några av de 3…

2023-09-19

Uppföljning av deluppdrag inom Kryddgårdenmodellen

Den 18 september presenterade utredaren på Finsam ett uppdrag kopplat till effekten av hälsoförfrågan.