2019-05-28

Tjänstedesign i Skåne mellan samordningsförbund

Idag träffades tre förbund och Helsingborgs stad och diskuterade möjligheterna med tjänstedesign.

Idag träffades Samordningsförbunden NNV Skåne, Landskrona Svalöv, FINSAM i Malmö och Helsingborgs stad och diskuterade tjänstdesign.

Tjänstedesign, även kallat servicedesign, innebär att planera och organisera både människor, infrastruktur, kommunikation  och andra komponenter kring en tjänst för att förbättra dess avseende. Syftet är att förhöja kundens upplevelse av tjänsten. Genom att utforma en tjänst efter kundens behov blir den användarvänlig, konkurrenskraftig och relevant utifrån kundens perspektiv. Tjänstedesignens inverkan på en tjänst kan innebära att en befintlig tjänst förändras, en ny tjänst skapas eller att tjänsteleverantören av tjänsten omorganiseras. Grundstommen i denna process är att förstå kundens beteende och behov, och utifrån kundförståelsen skapa tjänster som efterfrågas av kunden. 

 

Läs gärna mer om tjänstedesign på Innovationsguiden och Experiolab

 

 

2023-10-13

Utbyte mellan Malmö och Samordningsförbundet Skåne nordost

Under hösten kommer FINSAM i Malmö att hänga lite extra med Samordningsförbundet Skåne nordost för att undersöka möj…

2023-10-12

AI för att tillsätta platser på yrkesutbildningar på KomVux

Kan AI vara behjälplig i matchning eller tillsättning av yrkesutbildningar. Detta var frågan FINSAM i Malmö fick för…

2023-10-12

Styrgruppen för Malmökraften träffas

På onsdagen träffades representanter för Malmökraften. Följande diskuterades.

2023-10-10

Styrgrupp FRAM

Idag hade FRAM styrgrupp

2023-10-06

Styrelsemöte FINSAM i Malmö

FINSAM i Malmö har idag haft styrelsemöte och fattat följande beslut.