2019-05-28

Tjänstedesign i Skåne mellan samordningsförbund

Idag träffades tre förbund och Helsingborgs stad och diskuterade möjligheterna med tjänstedesign.

Idag träffades Samordningsförbunden NNV Skåne, Landskrona Svalöv, FINSAM i Malmö och Helsingborgs stad och diskuterade tjänstdesign.

Tjänstedesign, även kallat servicedesign, innebär att planera och organisera både människor, infrastruktur, kommunikation  och andra komponenter kring en tjänst för att förbättra dess avseende. Syftet är att förhöja kundens upplevelse av tjänsten. Genom att utforma en tjänst efter kundens behov blir den användarvänlig, konkurrenskraftig och relevant utifrån kundens perspektiv. Tjänstedesignens inverkan på en tjänst kan innebära att en befintlig tjänst förändras, en ny tjänst skapas eller att tjänsteleverantören av tjänsten omorganiseras. Grundstommen i denna process är att förstå kundens beteende och behov, och utifrån kundförståelsen skapa tjänster som efterfrågas av kunden. 

 

Läs gärna mer om tjänstedesign på Innovationsguiden och Experiolab

 

 

2022-08-16

LÖK gemensamma insatser

Idag var FINSAM med på den lokala överenskommelsen kring gemensamma insatser.

2022-07-15

Sommar på FINSAM i Malmö

FINSAM i Malmö kommer ha öppet enligt följande i sommar.

2022-06-29

Finsam Helsingborg besöker Malmö

Idag träffades Finsam i Malmö och Helsingborg och delade med sig av vårens erfarenheter samt diskuterade möjliga väg…

2022-06-22

Styrelsemöte FINSAM i Malmö

Protokollet från senaste styrelsemötet är nu undertecknat.

2022-06-22

FINSAM i Malmö presenterar sin kampanj för Nationella rådets referensgrupp kring kommunikation

Idag hade Nationella rådets referensgrupp kring kommunikation sammanträde och FINSAM i Malmö presenterade förra höst…