2019-05-28

Tjänstedesign i Skåne mellan samordningsförbund

Idag träffades tre förbund och Helsingborgs stad och diskuterade möjligheterna med tjänstedesign.

Idag träffades Samordningsförbunden NNV Skåne, Landskrona Svalöv, FINSAM i Malmö och Helsingborgs stad och diskuterade tjänstdesign.

Tjänstedesign, även kallat servicedesign, innebär att planera och organisera både människor, infrastruktur, kommunikation  och andra komponenter kring en tjänst för att förbättra dess avseende. Syftet är att förhöja kundens upplevelse av tjänsten. Genom att utforma en tjänst efter kundens behov blir den användarvänlig, konkurrenskraftig och relevant utifrån kundens perspektiv. Tjänstedesignens inverkan på en tjänst kan innebära att en befintlig tjänst förändras, en ny tjänst skapas eller att tjänsteleverantören av tjänsten omorganiseras. Grundstommen i denna process är att förstå kundens beteende och behov, och utifrån kundförståelsen skapa tjänster som efterfrågas av kunden. 

 

Läs gärna mer om tjänstedesign på Innovationsguiden och Experiolab

 

 

2022-02-14

Styrgrupp Kultur på recept

Idag hade Kultur på recept sitt första styrgruppsmöte för året.

2022-02-10

Tjänsteinnovation med FINSAM Landskrona Svalöv

Idag träffar FINSAM i Malmö FINSAM Landskrona Svalöv för att ta del av deras arbete med tjänsteinnovation.

2022-02-09

Panelsamtal med fokus på UVAS

Igår deltog utredaren på en digital paneldebatt anordnad av Fryshuset. Tillsammans med representanter från tre andra…

2022-02-08

Nationella rådets referensgruppsmöte för kommunikation

Imorgon har Nationella rådets referensgruppsmöte för kommunikation årets första samtal och FINSAM i Malmö deltar.

2022-02-04

Styrgrupp Kryddgårdenmodellen

Idag är det styrgrupp för Kryddgårdenmodellen