2019-05-28

Tjänstedesign i Skåne mellan samordningsförbund

Idag träffades tre förbund och Helsingborgs stad och diskuterade möjligheterna med tjänstedesign.

Idag träffades Samordningsförbunden NNV Skåne, Landskrona Svalöv, FINSAM i Malmö och Helsingborgs stad och diskuterade tjänstdesign.

Tjänstedesign, även kallat servicedesign, innebär att planera och organisera både människor, infrastruktur, kommunikation  och andra komponenter kring en tjänst för att förbättra dess avseende. Syftet är att förhöja kundens upplevelse av tjänsten. Genom att utforma en tjänst efter kundens behov blir den användarvänlig, konkurrenskraftig och relevant utifrån kundens perspektiv. Tjänstedesignens inverkan på en tjänst kan innebära att en befintlig tjänst förändras, en ny tjänst skapas eller att tjänsteleverantören av tjänsten omorganiseras. Grundstommen i denna process är att förstå kundens beteende och behov, och utifrån kundförståelsen skapa tjänster som efterfrågas av kunden. 

 

Läs gärna mer om tjänstedesign på Innovationsguiden och Experiolab

 

 

2021-12-20

God Jul och Gott nytt år

FINSAM i Malmö kommer ha följande öppettider under helgerna.

2021-12-17

ISF träffar Malmökraften för fortsatta diskussioner kring effektutvärderingen.

Inspektionen för socialförsäkringen fortsätter med sitt arbete med en effektutvärdering av Malmökraften idag med att…

2021-12-17

LÖK avslutar året för FINSAM i Malmö

FINSAM i Malmös sista styrgrupp blir i LÖKen för gemensamma insatser.

2021-12-16

Workshop med Make it work

En workshop genomfördes på onsdagen den 15/12 med Make it work. Syftet var att skapa bra förutsättningar för den imp…

2021-12-16

Storstadssamarbete inom FINSAM

En lunch till lunch träff mellan Göteborg, Stockholm och Uppsala kring storstadssamverkan inom FINSAM genomfördes i…