2019-05-28

Tjänstedesign i Skåne mellan samordningsförbund

Idag träffades tre förbund och Helsingborgs stad och diskuterade möjligheterna med tjänstedesign.

Idag träffades Samordningsförbunden NNV Skåne, Landskrona Svalöv, FINSAM i Malmö och Helsingborgs stad och diskuterade tjänstdesign.

Tjänstedesign, även kallat servicedesign, innebär att planera och organisera både människor, infrastruktur, kommunikation  och andra komponenter kring en tjänst för att förbättra dess avseende. Syftet är att förhöja kundens upplevelse av tjänsten. Genom att utforma en tjänst efter kundens behov blir den användarvänlig, konkurrenskraftig och relevant utifrån kundens perspektiv. Tjänstedesignens inverkan på en tjänst kan innebära att en befintlig tjänst förändras, en ny tjänst skapas eller att tjänsteleverantören av tjänsten omorganiseras. Grundstommen i denna process är att förstå kundens beteende och behov, och utifrån kundförståelsen skapa tjänster som efterfrågas av kunden. 

 

Läs gärna mer om tjänstedesign på Innovationsguiden och Experiolab

 

 

2021-12-01

Publicerad artikel kring kultur på recept

FINSAM i Malmö har startat ett projekt kring Kultur på recept. Nu har en artikel publicerats i BMC Health services r…

2021-11-30

Malmökraften uppmärksammas i nationell styrelseutbildning

Nationella rådet har tagit fram en partsgemensam digital utbildning som vänder sig till de som har eller ska ha ett…

2021-11-25

Verksamhetsplan, budget och intern styr- och kontrollplan beslutad

Styrelsen i FINSAM har fattat beslut om verksamhetsplan verksamhetsplan, budget och intern styr- och kontrollplan.

2021-11-25

Styrelseprotokoll underskrivet

Nu är styrelseprotokollet från styrelsemötet den 19 november underskrivet.

2021-11-23

Koppla samman kampanjen avslutas med mingel på Malmö Live

Ikväll avslutades kampanjen kring "koppla samman" på Malmö Live.