2019-05-28

Tjänstedesign i Skåne mellan samordningsförbund

Idag träffades tre förbund och Helsingborgs stad och diskuterade möjligheterna med tjänstedesign.

Idag träffades Samordningsförbunden NNV Skåne, Landskrona Svalöv, FINSAM i Malmö och Helsingborgs stad och diskuterade tjänstdesign.

Tjänstedesign, även kallat servicedesign, innebär att planera och organisera både människor, infrastruktur, kommunikation  och andra komponenter kring en tjänst för att förbättra dess avseende. Syftet är att förhöja kundens upplevelse av tjänsten. Genom att utforma en tjänst efter kundens behov blir den användarvänlig, konkurrenskraftig och relevant utifrån kundens perspektiv. Tjänstedesignens inverkan på en tjänst kan innebära att en befintlig tjänst förändras, en ny tjänst skapas eller att tjänsteleverantören av tjänsten omorganiseras. Grundstommen i denna process är att förstå kundens beteende och behov, och utifrån kundförståelsen skapa tjänster som efterfrågas av kunden. 

 

Läs gärna mer om tjänstedesign på Innovationsguiden och Experiolab

 

 

2021-10-28

Referensgrupp projekt uppföljning Finsam

Referensgruppen projekt uppföljning Finsam träffas idag för det fortsatta arbetet med att diskutera utvecklingen av…

2021-10-28

Styrgruppsmöte Malmökraften

Idag hade styrgruppen för Malmökraften möte. Följande stod på dagordningen:

2021-10-26

Malmö stad och Helsingborgs stad diskuterar samarbete med FINSAM som plattform

Utifrån det erbjudande som förbundscheferna tagit fram att använda FINSAM som en neutral plattform för utvecklingssa…

2021-10-22

Samtal om samarbete mellan FINSAM Malmö och FINSAM Helsingborg

Idag träffades FINSAM i Malmö och Helsingborg för att planera inför samtal mellan Helsingborgs stad och Malmö stads…

2021-10-21

Styrelsemöte FINSAM i Malmö

Protokollet från styrelsemöte den 15/10 är nu underskrivet.