2017-11-15

Kunddriven verksamhetsutveckling jobbar med hjärtan och åskmoln

Insatsen kunddriven verksamhetsutveckling fortsätter att möta Malmöbor denna vecka med fokus på kontaktmöten

Denna vecka har vi gjort kundresor om kontaktmöte. Vi har intervjuat kunder och kollegor och har identifierat hjärtan och åskmoln dvs positiva och negativa upplevelser av kontaktmöten. Vi har arbetat vidare med åskmolnen och fått en del insikter som kommer att ligga till grund för våra förbättringsförslag som vid senare skede skall testas i växthuset (pilot).

kunddriven2

2020-03-19

Inspektionen för socialförsäkringen(ISF) gör genomlysning på möjligheterna att använda information från SUS vid utvärdering av Malmökraften

Inspektionen för socialförsäkringen kommer via Skype mötas och diskutera Malmökraftens resultat i SUS idag.

2020-03-18

Styrelsemöte FINSAM i Malmö

FINSAM har styrelsemöte den 25 mars och följande står på agendan.

2020-03-17

FINSAM i Malmö intervjuas av studenter från Malmö universitet kring samverkan

Studerande från det treåriga programmet Socialpedagogiskt arbete inom funktionshinderområdet vid Malmö universitet i…

2020-03-11

Fler ska få möjlighet att gå från daglig verksamhet till lönearbete

Make it work är FINSAM i Malmös senast beviljade insats. Syftet med denna är att det ska etableras en tydlig, funger…

2020-03-10

Styrgrupp Malmökraften

Styrgruppen för Malmökraften träffas idag med följande dagordning.