2017-11-15

Kunddriven verksamhetsutveckling jobbar med hjärtan och åskmoln

Insatsen kunddriven verksamhetsutveckling fortsätter att möta Malmöbor denna vecka med fokus på kontaktmöten

Denna vecka har vi gjort kundresor om kontaktmöte. Vi har intervjuat kunder och kollegor och har identifierat hjärtan och åskmoln dvs positiva och negativa upplevelser av kontaktmöten. Vi har arbetat vidare med åskmolnen och fått en del insikter som kommer att ligga till grund för våra förbättringsförslag som vid senare skede skall testas i växthuset (pilot).

kunddriven2

2021-11-23

ISF besöker Malmö för frågor rörande effektutvärderingen av Malmökraften

Idag besökte ISF, Inspektionen för socialförsäkringen, Malmökraften för att diskutera kring den data som de samlat i…

2021-11-23

Arbetsförmedlingen och Malmö stad har startat en sida för samarbete

Arbetsförmedlingen och Malmö stad har startat en sida för samarbete. Här kan de som arbetar som handläggare hitta do…

2021-11-22

Nytt uppdrag kring unga utrikes födda kvinnor

Arbetsmarknads- och socialförvaltningen (ASF) har gett utredaren på kansliet ett uppdrag att intervjua socialsekrete…

2021-11-22

Samtal kring samarbete kring sociala företag

På fredag kommer Malmö stad och Försäkringskassan träffas under FINSAMs paraply för att diskutera utvecklingsfrågor…

2021-11-17

FINSAM kopplar samman

Med ett unikt mandat att röra oss fritt i de berörda organisationerna och lång erfarenhet av att jobba i det offentl…