2017-11-15

Kunddriven verksamhetsutveckling jobbar med hjärtan och åskmoln

Insatsen kunddriven verksamhetsutveckling fortsätter att möta Malmöbor denna vecka med fokus på kontaktmöten

Denna vecka har vi gjort kundresor om kontaktmöte. Vi har intervjuat kunder och kollegor och har identifierat hjärtan och åskmoln dvs positiva och negativa upplevelser av kontaktmöten. Vi har arbetat vidare med åskmolnen och fått en del insikter som kommer att ligga till grund för våra förbättringsförslag som vid senare skede skall testas i växthuset (pilot).

kunddriven2

2019-09-02

Rapport från SWECO

Sweco har lämnat sin rapport om Malmökraften. Uppdraget var att besvara två frågor: Hur jobbar handläggarna i Malmök…

2019-08-30

Tilltro till att medborgaren kan gå i arbete gör stor skillnad

FINSAM i Malmö besökte idag Vaeksthusets forskningscenter som forskat på vilka variabler som gör att arbetssökande k…

2019-08-30

Styrgrupp FACT

Styrgruppen för FACT/konsultationsteamet har haft höstens första möte. Följande stod på agendan

2019-08-29

Styrelsemöte FINSAM i Malmö

Den 6 september har FINSAM i Malmö höstens första styrelsemöte.

2019-08-28

Malmökraften med på SKL konferens i september

I september arrangerar Sveriges kommuner och landsting, SKL idékonferensen "En välfungerande och inkluderande arbets…