2017-10-27

"Man mår bättre, mindre deprimerad om man ha jobb".

Detta är vad en av Malmöborna som mött FINSAMs insats kunddriven verksamhetsutveckling uttalat

Den 1 oktober påbörjade vi arbetet i projektet. Vår förhoppning är att under året kunna förbättra samverkansformerna mellan Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen. Kunddriven Verksamhetsutveckling är den metoden som vi använder för att ta fram kundernas behov, upplevelse och förbättringsförslag. Just nu fokuserar vi på samarbetsformen ”kontaktmöte” och har fått en del insikter från kundintervjuer. Här kommer några citat från medborgare vi mött:

 

kdv2

Läs mer om Kunddriven verksamhetsutveckling i FINSAM i Malmö.

2021-09-13

Kultur på recept igång

Kultur på recept är igång och hade idag sitt första styrgruppsmöte. Idag presenterade styrgruppens medlemmar sig för…

2021-09-13

Referensgrupp projekt uppföljning Finsam

Idag träffades representanter för Försäkringskassan, Arbetsförmedlingen, SKR och några förbund och diskuterade det u…

2021-09-10

Utvärderare lämnar halvtidsrapport på Malmökraften

Syftet med halvtidsutvärderingen av Malmökraften är att undersöka projektets måluppfyllelse, vad som påverkar målup…

2021-09-10

Arbetsförmedlingen och Försäkringskassan tar del av Vaekshusets insikter

Den 15/9 kommer Charlotte Liebak Hansen att presentera Vaekshusets forskningscenter för medarbetare i det förstärkta…

2021-09-09

Storstadssamarbete inom FINSAM

Samordningsförbundet i Göteborg bjuder in till ett förutsättningslöst samtal mellan Göteborg, Stockholm, Uppsala och…