2017-10-27

"Man mår bättre, mindre deprimerad om man ha jobb".

Detta är vad en av Malmöborna som mött FINSAMs insats kunddriven verksamhetsutveckling uttalat

Den 1 oktober påbörjade vi arbetet i projektet. Vår förhoppning är att under året kunna förbättra samverkansformerna mellan Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen. Kunddriven Verksamhetsutveckling är den metoden som vi använder för att ta fram kundernas behov, upplevelse och förbättringsförslag. Just nu fokuserar vi på samarbetsformen ”kontaktmöte” och har fått en del insikter från kundintervjuer. Här kommer några citat från medborgare vi mött:

 

kdv2

Läs mer om Kunddriven verksamhetsutveckling i FINSAM i Malmö.

2021-09-23

FINSAM förbereder workshop kring unga utrikesfödda kvinnor tillsammans med Arbetsmarknadsavdelningen

Den 28/9 kommer FINSAM tillsammans med Arbetsmarknadsavdelningen att genomföra en LFA workshop kring unga utrikesföd…

2021-09-20

ESF fortsätter samtal med samordningsförbunden kring sin nya programperiod.

ESF + startar sin nya programperiod 2021 och den pågår tom 2027. Som en del av ett inledande arbete kring denna prog…

2021-09-17

FINSAM testar att använda sin arena för samarbete mellan kommuner

Helsingborgs stad och Malmö stad kommer träffas och diskutera möjligheterna kring samarbete under FINSAMs flagg.

2021-09-17

Kryddgårdenmodellen kickar igång med styrgrupp

Idag har Kryddgårdenmodellen styrgrupp för första gången. Följande står på dagordningen:

2021-09-17

Jämställdhetsmyndigheten presenterar uppdrag

Jämställdhetsmyndigheten presenterade idag sitt uppdrag från regeringen och diskuterade med FINSAM i Malmö kring möj…