2017-10-27

"Man mår bättre, mindre deprimerad om man ha jobb".

Detta är vad en av Malmöborna som mött FINSAMs insats kunddriven verksamhetsutveckling uttalat

Den 1 oktober påbörjade vi arbetet i projektet. Vår förhoppning är att under året kunna förbättra samverkansformerna mellan Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen. Kunddriven Verksamhetsutveckling är den metoden som vi använder för att ta fram kundernas behov, upplevelse och förbättringsförslag. Just nu fokuserar vi på samarbetsformen ”kontaktmöte” och har fått en del insikter från kundintervjuer. Här kommer några citat från medborgare vi mött:

 

kdv2

Läs mer om Kunddriven verksamhetsutveckling i FINSAM i Malmö.

2021-10-12

Tjänstedesign på FRAM

Möte idag på FRAM för att diskutera och planera det tjänstedesignarbete som ska genomföras under hösten.

2021-10-12

Första styrgruppsmötet Utebliven etablering SFI

Utebliven etablering hade sitt första styrgruppsmöte idag där samordnarna Hanna och Paulina fick presentera sin plan…

2021-10-07

Diskussion kring storstadssamarbete inleds

Finsam i Göteborg bjöd in Sveriges tre största kommuners samordningsförbund Stockholm, Malmö och Uppsala till en dia…

2021-10-05

Samtal om socialt företagande med Malmö stad

Avdelningen för omvärld och näringsliv på Malmö stad bjöd idag in FINSAM i Malmö till samtal om att arbeta tillsamma…

2021-10-04

Arbetsgruppen för Reko träffas

Idag träffades arbetsgruppen för REKO samarbetet mellan psykiatrin och Försäkringskassan.