2017-10-27

"Man mår bättre, mindre deprimerad om man ha jobb".

Detta är vad en av Malmöborna som mött FINSAMs insats kunddriven verksamhetsutveckling uttalat

Den 1 oktober påbörjade vi arbetet i projektet. Vår förhoppning är att under året kunna förbättra samverkansformerna mellan Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen. Kunddriven Verksamhetsutveckling är den metoden som vi använder för att ta fram kundernas behov, upplevelse och förbättringsförslag. Just nu fokuserar vi på samarbetsformen ”kontaktmöte” och har fått en del insikter från kundintervjuer. Här kommer några citat från medborgare vi mött:

 

kdv2

Läs mer om Kunddriven verksamhetsutveckling i FINSAM i Malmö.

2020-02-10

Hälsofrämjande etablering håller styrgruppsmöte

Projektet Hälsofrämjande etablering stöttar nyanlända med ohälsa/funktionsnedsättning på vägen mot arbete eller stud…

2020-02-04

Samordningsförbunden FINSAM i Skåne bjuder in till att utveckla ett nytt ledarskapsprogram med fokus samverkan

Samordningsförbunden i Skåne har under 2019 diskuterat fram möjligheten att utveckla ett chefsprogram för chefer i v…

2020-02-04

Styrgrupp Avanti

Avanti har idag styrgrupp med följande på agendan

2020-02-03

FINSAM bjuds in till samtal om lokal överenskommelse kring försörjningsstöd

Idag presenterade FINSAM sin verksamhet för styrgruppen för den lokala överenskommelsen kring försörjningsstöd.

2020-02-03

Inriktning FINSAM i Malmö 2019–2022

Styrelsen i FINSAM i Malmö fattade den 13 februari 2019 beslut om inriktning för verksamheten med syfte att säkerst…