2017-10-27

"Man mår bättre, mindre deprimerad om man ha jobb".

Detta är vad en av Malmöborna som mött FINSAMs insats kunddriven verksamhetsutveckling uttalat

Den 1 oktober påbörjade vi arbetet i projektet. Vår förhoppning är att under året kunna förbättra samverkansformerna mellan Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen. Kunddriven Verksamhetsutveckling är den metoden som vi använder för att ta fram kundernas behov, upplevelse och förbättringsförslag. Just nu fokuserar vi på samarbetsformen ”kontaktmöte” och har fått en del insikter från kundintervjuer. Här kommer några citat från medborgare vi mött:

 

kdv2

Läs mer om Kunddriven verksamhetsutveckling i FINSAM i Malmö.

2019-11-27

Samtal om Region Skånes arbete och roll i FINSAM fortsätter

Region Skåne har fattat beslut om riktlinjer för sina ledamöter i FINSAM styrelserna i Skåne.

2019-11-27

Samordningsförbundet i Uppsala besöker Malmökraften

Samordningsförbundet i Uppsala och Uppsala kommun har varit nere och pratat Malmökraften i två dagar.

2019-11-21

Tilldelning från Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen för 2020

Statens representanter har beslutat om tilldelning av pengar till FINSAM i Malmö för 2020

2019-11-20

Styrgrupp Aktivitetscenter

Följande står på dagordningen när styrgruppen för Aktivitetscenter träffas

2019-11-20

FINSAM deltar på DUA dialog.

När Arbetsförmedlingen och Malmö stad träffar Delegationen för Unga och Nyanlända till Arbete(DUA) så är även FINSAM…