2017-10-27

"Man mår bättre, mindre deprimerad om man ha jobb".

Detta är vad en av Malmöborna som mött FINSAMs insats kunddriven verksamhetsutveckling uttalat

Den 1 oktober påbörjade vi arbetet i projektet. Vår förhoppning är att under året kunna förbättra samverkansformerna mellan Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen. Kunddriven Verksamhetsutveckling är den metoden som vi använder för att ta fram kundernas behov, upplevelse och förbättringsförslag. Just nu fokuserar vi på samarbetsformen ”kontaktmöte” och har fått en del insikter från kundintervjuer. Här kommer några citat från medborgare vi mött:

 

kdv2

Läs mer om Kunddriven verksamhetsutveckling i FINSAM i Malmö.

2019-10-07

FINSAM presenterar två rapporter på Samverkansforum för psykisk hälsa Unga Vuxna

Samverksamforum för psykisk hälsa ingår i en överenskommelse kring samverkan mellan Region Skåne och Malmö stad när…

2019-10-01

Chefsnätverk träffas

FINSAM i Malmö har etablerat ett chefsnätverk som träffas två gånger per år. Idag träffas detta nätverk på FINSAM i…

2019-10-01

Styrgrupp Malmökraften

Idag har Malmökraften styrgrupp

2019-09-30

Samverkansytor kring UVAS med ohälsa

FINSAM i Malmö släpper idag en rapport om "Samverkansytor kring UVAS med ohälsa"

2019-09-30

Malmö stads projektplattform Etablera fler snabbare

FINSAM i Malmö har deltagit i referensgruppen för projektplattformen Etablera fler snabbare.