2017-10-27

"Man mår bättre, mindre deprimerad om man ha jobb".

Detta är vad en av Malmöborna som mött FINSAMs insats kunddriven verksamhetsutveckling uttalat

Den 1 oktober påbörjade vi arbetet i projektet. Vår förhoppning är att under året kunna förbättra samverkansformerna mellan Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen. Kunddriven Verksamhetsutveckling är den metoden som vi använder för att ta fram kundernas behov, upplevelse och förbättringsförslag. Just nu fokuserar vi på samarbetsformen ”kontaktmöte” och har fått en del insikter från kundintervjuer. Här kommer några citat från medborgare vi mött:

 

kdv2

Läs mer om Kunddriven verksamhetsutveckling i FINSAM i Malmö.

2019-09-02

Rapport från SWECO

Sweco har lämnat sin rapport om Malmökraften. Uppdraget var att besvara två frågor: Hur jobbar handläggarna i Malmök…

2019-08-30

Tilltro till att medborgaren kan gå i arbete gör stor skillnad

FINSAM i Malmö besökte idag Vaeksthusets forskningscenter som forskat på vilka variabler som gör att arbetssökande k…

2019-08-30

Styrgrupp FACT

Styrgruppen för FACT/konsultationsteamet har haft höstens första möte. Följande stod på agendan

2019-08-29

Styrelsemöte FINSAM i Malmö

Den 6 september har FINSAM i Malmö höstens första styrelsemöte.

2019-08-28

Malmökraften med på SKL konferens i september

I september arrangerar Sveriges kommuner och landsting, SKL idékonferensen "En välfungerande och inkluderande arbets…