2017-10-27

"Man mår bättre, mindre deprimerad om man ha jobb".

Detta är vad en av Malmöborna som mött FINSAMs insats kunddriven verksamhetsutveckling uttalat

Den 1 oktober påbörjade vi arbetet i projektet. Vår förhoppning är att under året kunna förbättra samverkansformerna mellan Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen. Kunddriven Verksamhetsutveckling är den metoden som vi använder för att ta fram kundernas behov, upplevelse och förbättringsförslag. Just nu fokuserar vi på samarbetsformen ”kontaktmöte” och har fått en del insikter från kundintervjuer. Här kommer några citat från medborgare vi mött:

 

kdv2

Läs mer om Kunddriven verksamhetsutveckling i FINSAM i Malmö.

2019-06-13

Arbetsförmedlingens prognos

Arbetsförmedlingen presenterade idag sin prognos för arbetsmarknadsläget i Sverige och Skåne.

2019-06-12

Samtal om intyg och Utsikt i Öster

Vårdcentralen Rosengården och socialtjänsten i öster har jobbat tillsammans med ett gemensamt intyg och ett konsulta…

2019-06-04

Nationellt SUS nätverk möts

Det nationella nätverket för SUS träffades idag och diskuterade bland annat frågan kring underrapportering i SUS

2019-05-29

Styrelsemöte 22 maj

Nu är protokollet för styrelsemötet i FINSAM i Malmö undertecknat.

2019-05-28

Tjänstedesign i Skåne mellan samordningsförbund

Idag träffades tre förbund och Helsingborgs stad och diskuterade möjligheterna med tjänstedesign.