Till innehållet

2017-10-27

"Man mår bättre, mindre deprimerad om man ha jobb".

Detta är vad en av Malmöborna som mött FINSAMs insats kunddriven verksamhetsutveckling uttalat

Den 1 oktober påbörjade vi arbetet i projektet. Vår förhoppning är att under året kunna förbättra samverkansformerna mellan Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen. Kunddriven Verksamhetsutveckling är den metoden som vi använder för att ta fram kundernas behov, upplevelse och förbättringsförslag. Just nu fokuserar vi på samarbetsformen ”kontaktmöte” och har fått en del insikter från kundintervjuer. Här kommer några citat från medborgare vi mött:

 

kdv2

Läs mer om Kunddriven verksamhetsutveckling i FINSAM i Malmö.

Fler nyheter

2020-01-31

Styrgrupp Aktivitetscenter

Idag hade Aktivitetscenter styrgruppsmöte för att planera arbetet med den nya ansökan som planeras göra inför 2021 o…

2020-01-31

Analys och planeringsfas Malmökraften

Under januari månad har Malmökraften haft en analys- och planeringsfas inför uppstarten av Malmökraften 2.0 i ESF re…

2020-01-30

Malmökraften uppmärksammas i media

Under dagen har både P4 Malmöhus, Aftonbladet och Skånska Dagbladet uppmärksammat att Malmökraften startat upp 2020.

2020-01-30

Om tro kan förflytta berg vad kan då kunskap göra?

Beskæftigelses Indikator Projektet (BIP) är en studie gjord av Væksthusets Forskningscenter i Danmark. FINSAM i Malm…

2020-01-30

Minst 2 500 långtidsarbetslösa ska få jobb genom Malmökraften 2.0

Partnerskap, eller samverkan, mellan aktörer är framgångsreceptet för att åstadkomma varaktig förändring. Arbetsförm…

Om Finsam

FINSAM i Malmö är ett finansiellt samordningsförbund inom rehabiliteringsområdet. Förbundet bildades 2007 och ägs av Malmö stad, Försäkringskassan Malmö, Region Skåne och Arbetsförmedlingen Malmö.

Kontakt

  • FINSAM i Malmö
  • World Trade Center
  • Skeppsgatan 19
  • 211 11 Malmö

Hitta hit