2017-10-27

"Man mår bättre, mindre deprimerad om man ha jobb".

Detta är vad en av Malmöborna som mött FINSAMs insats kunddriven verksamhetsutveckling uttalat

Den 1 oktober påbörjade vi arbetet i projektet. Vår förhoppning är att under året kunna förbättra samverkansformerna mellan Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen. Kunddriven Verksamhetsutveckling är den metoden som vi använder för att ta fram kundernas behov, upplevelse och förbättringsförslag. Just nu fokuserar vi på samarbetsformen ”kontaktmöte” och har fått en del insikter från kundintervjuer. Här kommer några citat från medborgare vi mött:

 

kdv2

Läs mer om Kunddriven verksamhetsutveckling i FINSAM i Malmö.

2018-10-25

Referensgruppmöte med "Etablera fler snabbare"

Referensgruppen för "Etablera fler snabbare" träffades 25 oktober för att diskutera nuläge och arbetet framåt.

2018-10-24

Revideringsworkshop DUA unga

Idag träffades styrgruppen för DUA unga en revideringsworkshop

2018-10-24

Medborgarbudget och synvändor för jämlika och hållbara städer

Kansliet för hållbar utveckling vid Stadskontoret bedriver nu en förstudie kring hur effektivare insatser mot segreg…

2018-10-24

Möte med svenska ESF-rådet

Onsdagen den 24 oktober anordnade Svenska ESF-rådet en workshop med diskussioner kring kommande utlysningar inom Po1…

2018-10-23

Referensgrupp på Tramadol Maria Malmö

Presentation av resultaten så här långt och planering och tankar kring insatsens inriktning för 2019 gjordes.