Till innehållet

2017-10-27

"Man mår bättre, mindre deprimerad om man ha jobb".

Detta är vad en av Malmöborna som mött FINSAMs insats kunddriven verksamhetsutveckling uttalat

Den 1 oktober påbörjade vi arbetet i projektet. Vår förhoppning är att under året kunna förbättra samverkansformerna mellan Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen. Kunddriven Verksamhetsutveckling är den metoden som vi använder för att ta fram kundernas behov, upplevelse och förbättringsförslag. Just nu fokuserar vi på samarbetsformen ”kontaktmöte” och har fått en del insikter från kundintervjuer. Här kommer några citat från medborgare vi mött:

 

kdv2

Läs mer om Kunddriven verksamhetsutveckling i FINSAM i Malmö.

Fler nyheter

2018-06-04

Insikter från REKO

Under REKO har insikter uppstått kring hur intygsförfrågningar mellan myndigheter kan skapa onödigt arbete på ovänta…

2018-06-01

Kunskapslyft visar på nytta och rekommenderas till andra

Under våren har FINSAM kört två olika typer av kunskapslyft med syfte att väcka nyfikenhet, lust och mod att våga ko…

2018-06-01

Intervjuer av Malmöbor aktuella på Arbetsförmedlingen, AMA och IOF

Under hösten 2017 blev FINSAM i Malmö tillfrågade om de kunde genomföra intervjuer med Malmöbor som var aktuella på…

2018-05-31

Styrelseprotokoll underskrivet

Styrelsen i FINSAM hade styrelsemöte 22/5 2018.

2018-05-30

Maria Malmö Tramadol uppmärksammas

Edico är en tidning för medarbetare inom gymnasie- och vuxenutbildningsförvaltningen i Malmö stad. De har uppmärksa…

Om Finsam

FINSAM i Malmö är ett finansiellt samordningsförbund inom rehabiliteringsområdet. Förbundet bildades 2007 och ägs av Malmö stad, Försäkringskassan Malmö, Region Skåne och Arbetsförmedlingen Malmö.

Kontakt

  • FINSAM i Malmö
  • World Trade Center
  • Skeppsgatan 19
  • 211 11 Malmö

Hitta hit